søndag 21. desember 2008

Løpetiden har startet!

Den 21. desember registrerte jeg noen blod-dråper på gulvet der hundene oppholder seg og etter en rask sjekk med litt dopapir kunne jeg konstatere at Tavi har begynt å blø - løpetiden har startet. Aron - hannhunden som Tavi skal parres med - regner jeg med kommer opp til oss i Sandnes rundt nyttår og så blir det parring i de påfølgende dagene.

Jeg var litt bekymret for at løpetiden skulle la vente på seg, men Tavi var til å stole på også når det kommer til løpetid, hun begynte å blø 5 dager senere enn ifjor. Hvis alt går etter planen blir valpene født i begynnelsen av mars og vil være leveringsklare i begynnelsen av mai. Jeg har allerede rundt 20 valpekjøpere på listen og vanligvis vil mange melde seg på i de neste 2 månedene frem mot fødselen. Jeg skal også ha en ganske stor annonse i neste nummer av Fuglehunden som jeg regner vil føre til at flere valpekjøpere vil komme på listen.

Det er et luksus-problem å ha så mange å velge blant, men jeg er veldig opptatt av at disse valpene skal komme til et godt hjem og jeg er også veldig interessert i å få vite hvordan de fungerer under praktisk jakt. Så er det bare å håpe at parringen går greit og at det kommer riktig mange valper...

Ingen kommentarer:

Jegernytt