mandag 18. juli 2011

Litt mimring

Min første og eneste engelsksetter: Hovdmyras Nero

Under kan dere se intro'en til den første filmen jeg lagde om jakt med stående fuglehund, totalt har det blitt 5 jaktfilmer og 1 fiskefilm til nå. I denne første filmen skulle alt gjøres for første gang og jeg har såklart lært mye siden da.

Det som er litt morsomt er at 2 av mine egne hunder er med i dette filmklippet. Korthåren Aron er glimtvis med, han er nå snart 11 år. Engelsksetteren Nero er mye med, omtrent alle klippene med engelsksetter er av han. Nero lever dessverre ikke lenger. Har mange gode minner om Nero, han var en eminent søker, til tider god til å finne fugl og hadde et sterkt standinstinkt. Det var verre å stoppe han i fugl og han var også noe egenrådig. Men uansett. Når vi spilte inn denne filmen var han i sitt livs form. Husker spesielt en ettermiddag hvor Pernard skjøt 10 ryper for han og jeg fikk mange gode opptak med kamera. Nyt klippet, om det tåler tidens tann er mer usikkert :-)

Den komplette fuglehund from webHunt on Vimeo.

Ingen kommentarer:

Jegernytt