mandag 26. september 2011

Cola på lavland


Tekstmelding fra Ivar Ekenes: "Cola eneste med arbeid :-) Strøkent og det er 1 slipp igjen av 1 runde".



Cola og Tavi er meldt på til NM-lavland og i den forbindelse er Cola på treningsleir hos Ivar Ekenes i Larvik. Ivar har broren til Tavi - Nikko - og er svært dreven når det gjelder lavland. Han har tidligere hjulpet meg med Tavi og fått resultater på rekordtid.

Slik har det også vært med Cola. Første treningstur med meg som tilskuer så ordner hun seg to fuglearbeid med komplett ro og skudd. Helt rolig på støkk. Andre treningstur tror jeg hun har 6 fuglearbeid med ro, men.... Hun hadde også hatt noen stander hvor hun hadde tjuvreist. Hun har aldri gjort dette tidligere, men lavland er lavland. Når så Ivar skulle stille henne i VK på Tjøllingprøven var spenningen stor.

Cola starter kanonbra. Går søksmessig veldig bra og ordner seg et komplett arbeid med reis. Når første runde er over er hun den eneste med fugl og ligger selvfølgelig på topp. Det er bare å komme seg gjennom andre runde så er hennes første VK-premie i boks. Mulighetene for 1VK er store.

Andre runde. Cola finnes i stand! Ett arbeid til nå og det blir vanskelig å hindre henne i å få 1VK. Men så tjuvreiser den lille rakkaren. Da er det på hue og ræva ut av VK for å ha ødelagt en jaktsituasjon. Omtrent det verst en kan gjøre. Så da røyk premien.

Nå er spenningen og usikkerheten stor til NM-lavland 7-9 oktober. Vil hun tjuvreise for meg også?  Eller mangler hun bare litt respekt for Ivar? Kjenner jeg kommer til å være ekstra nervøs, spesielt hvis vi finner henne i stand langt ute. Heldigvis får jeg sjansen til å teste henne litt før NM, men allikevel.

Men hva hadde verden vært uten litt spenning??

2 kommentarer:

Frank Ådne Pedersen sa...

Hær lukter det fugl Alex. Lykke til og kom gjerne hjem en gang til med NM tittel på rævlomma ;-)

Alexander Kristiansen sa...

Hadde ikke vært meg imot Frank, men det skal mye mindre til før jeg er fornøyd :-) Takk for lykkeønskinger uansett :-)

Jegernytt