mandag 8. september 2008

1VK med CK til Octavia!

En fantastisk helg med familie, gode venner, og strålende resultater på hele firerbanden ble toppet av Tavi som fredag 5. september fikk 1VK med CK! I tillegg fikk Tavi også en 2AK på søndagen. Kjetil og Phønix fikk 1UK + 2UK, Bjørg og John fikk 3UK + 2UK på Yoko og i tillegg fikk jeg 2VK på Indie! En fantastisk helg!

Hele firerbanden samlet. På Hovden fikk vi 7 premier og totalt har vi 14 premier i høst. Inkludert 1VK med CACIT, 1VK med CK, 1AK og 1UK!! Fra venstre: John, Yoko, Bjørg, Alexander, Indie, Tavi, Kjetil og Phønix.

Målsettingen denne høsten for Tavi var enten en VK-premie eller 1AK høyfjell. Kjetil fikset 1AK høyfjell i Raggsteindalen og som ikke det var nok fikk jeg 1VK med CK på Tavi på Hovden! Hun gikk et strålende førsteslipp i medvind og var helt ren og rangert som beste søker. I andre slipp fortsetter hun sitt gode søk, bikker over en haug når det er rundt 5 minutter igjen av slippet og kommer ikke tilbake.
Når dommer Robert Colbjørnsen gir meg beskjed om at det er 2 minutter igjen av slippet må jeg gå og lete etter henne. Det tar en stund å komme seg opp på toppen og jeg ser ingenting til Tavi. Går litt innover og DER ser jeg henne stå bak en busk. Jeg løper tilbake mot toppen av haugen, vifter og roper til Robert som begynner oppstigningen. Det virker som om klokka står stille og som om Robert går med museskritt oppover. Jeg løper inn til Tavi, sier et par beroligende ord og løper tilbake til toppen igjen. Det virker ikke som om Robert har nærmet seg nevneverdig og slik fortsetter det. Etter en evighet er Robert på toppen og jeg er rask med å vise han Tavi i stand. Jeg går fram og på ordre kanonreiser hun rypekull og klasker i bakken når sittkommandoen kommer! Utredning og apport er i orden og Tavi er på toppen!
Som om ikke det var nok så har Indie - som jeg også fører - godkjent arbeid uten reis. Resten av partiet ramper seg ut eller misbruker sine sjanser og når andre runde er over er det bare Tavi og Indie på listen. Jeg må dermed ut i finaleslipp mot meg selv!! Tavi mot Indie! Det er det ikke mange som har opplevd :-) Slippet blir selvfølgelig ultrakort og når hundene er koblet har jeg fått 1VK med CK på Tavi og 2VK på Indie :-)

Her er kritikken til Tavi:

"Mot L. Dart. I medvind går Octavia fremragende og vinner slippet. Mot Athena. Fortsetter sitt eminente søk, finnes i stand, reiser presist rypekull. RIOS. Utreder og apporterer korrekt. Mot Indie i finaleslipp, settes likt. 1VK m.CK."

Tallkarakterer 5-5-5-6-4-4-4

Det ble ikke premie på oss i finalen, men vi stilte med friskt mot på startstreken igjen i AK på søndagen. Tavi søker bra, men får seg noen minus i første slipp når rypekull letter i flere omganger for makker. I tredje slipp fester hun en litt usikker stand som korrigeres til en spikerstand. Reiser DJERVT rypekull og er komplett rolig i oppflukt og skudd. Får tildelt en 2AK som vi er godt fornøyd med :-)

Livet er herlig, dere!

Ingen kommentarer:

Jegernytt