lørdag 9. oktober 2010

NM over for Tavi - godt fornøyd allikevel

Så var NM over. Tavi gikk et middels første slipp uten fugl og ble rangert som nr. 11 eller 12 etter første runde.

I andre slipp går hun skikkelig bra. Støkker fasan som bare løfter seg opp og setter seg 6-7 meter unna. Tavi er rolig og jeg setter henne på igjen. Hun går 2 meter fram og fester stand. Da trodde jeg det var i boks. Reiser henne inn i stråbuskas og løper inn selv. Ingen fugl kommer opp. Krysser over området flere ganger, men den må ha løpt unna.

Rett etterpå har makker en sjanse på fugl og Tavi har en tredje. Jeg vet det er over om ikke et mirakel inntreffer.

Slippet er nesten slutt, tiden er ute, sier dommerene, men Tavi får fortsette fordi makker er borte. Tavi runder en sving og makker melder stand på Tavi.

Det går en stund før dommeren kommer opp i situasjonen og Tavi får lov til å reise. Jeg tenkte med meg selv at hvis det sitter ei rapphøne her så har jeg griseflaks. Tavi reiser flere ganger inn i et område, men ingen fugl kommer opp. Sannsynligvis fasan som har løpt unna. Dommerene sier kobling og NM-lavland er over for denne gang.

Vi gikk ned med flagget til topps og er allikevel fornøyd med premie og semifinaleplass.

Imorgen er det filming av finalen og det gleder jeg meg veldig til, det blir gøy :-)

Ingen kommentarer:

Jegernytt