torsdag 21. oktober 2010

Til minne om Roy Fasseland


Roy Fasseland gikk bort i mai i år. Roy var en av de første jeg møtte i fuglehundsporten og han lærte meg mye. Først og fremst lærte han meg hvordan en perfekt fuglehund skal være. Hans hunder søkte intenst, fant fugl, behandlet den med respekt og var ALLTID rolig. For meg var dette fasinerende å se på, siden jeg strevde fælt med mine egne hunder. Når Roy talte, lyttet jeg. Jeg prøvde å suge til meg mest mulig av hans klokskap, for jeg forstod raskt at han hadde enorme kunnskaper å øse av. Roy hadde mange gode hunder. Jeg kommer aldri til å glemme turene med Silva. Hun LEKTE med rypene. Hoppet etter dem. Beit av dem halefjærene. Men var alltid rolig.

Roy lærte meg mye som menneske også. Han var alltid så rolig og reflektert. Til tross for at han hadde en alvorlig sykdom, var han nesten alltid i sprudlendes, godt humør.

Nå er han borte. Ufattelig at vi ikke skal møtes igjen. Filmlippet over er hentet fra min første tur med Roy. Etter denne ble det mange fler. Takk for alt, Roy! Hvil i fred.

2 kommentarer:

Ståle Garborg sa...

Flotte minner om Roy dette Alexander.

Frank Ådne Pedersen sa...

Etter å ha blitt kjent med Roy og familien her nede i Mandal gjør det vondt langt inn i margen å tenke på at han ikke lengre finns. Ufattelig trist. Kan fortsatt høre ham og se ham for meg. Nydelig filmsnutt Alex

Jegernytt