søndag 25. mai 2008

Ny valp bestilt!

Nå har jeg bestilt valp fra Anders Simensrud sitt oppdrett Sør Holleias. Det er først og fremst gode resultater på avkommene til tispa (Lierdalens Tante Karin) som gjør at jeg velger valp fra Anders sitt oppdrett, samt at jeg har sett valper fra Tante Karin i aksjon. De har imponert med stort søksformat og utmerket reviering og kan gå helt til topps i alle sammenhenger.

I tillegg har alltid Siri og jeg syntes at svarte vorsteh er usedvanlig vakre og hvis alt går som vi håper på blir det en svartskimmel vorsteh tispe.

Grunnen til at jeg velger valp fra Anders og ikke mitt eget er først og fremst at det passer usedvanlig godt å få valp i oktober. I tillegg ønsker jeg å skaffe meg en hund som jeg kan ta med på rypetelling og jaktprøver i august neste år og på denne måten passer kullet til Tante Karin usedvanlig godt.

Valpene ventes en gang i august og levering blir vel rett etter NM-lavland tenker jeg.

Vi krysser fingrene for at parring og valpefødsel går knirkefritt!

Ingen kommentarer:

Jegernytt