lørdag 28. juni 2008

Elg i solnedgang

Kristoffer og jeg tok oss en tre-dagers guttetur opp til hytta. Aron og Tavi var selvfølgelig også med. Det hjalp godt å ha med 2 gode kløvhunder, så slipper jeg å bære alt. Vi har spilt stigespill, fisket, sett på film og kost oss. Det har også blitt en del vannapporter på bikkjene. Ingenting i veien med vannpasjonen. Det går også mot slutten for Tavis løpetid og det har gått utrolig godt med hensyn til Aron. Litt klapring i tennene har det vært, men jeg har holdt dem så nær hverandre som mulig og det har gått kjempefint.
Turens høydepunkt var da jeg ruslet ned til tjernet en time før midnatt for å hente en bøtte med vann. Der sto det en stor elg og drakk av tjernet! Jeg "satte" hundene og elgen var maks 30 meter unna. Slik sto vi en stund og kikket på hverandre. Når jeg kalte inn bikkjene ruslet den rolig inn i skogen og ble borte.

Ingen kommentarer:

Jegernytt