mandag 8. desember 2008

I snøen for første gang

Nå i helgen var jeg og guttene en tur på hytta, mens Siri var på jente-tur i Warsawa. Vi hadde selvfølgelig med alle 3 bikkjene og Cola fikk oppleve snø for første gang. Det virker som hun trivdes veldig godt med det, men hun fikk ikke særlig med løpstrening siden det var maks. 10 centimeter. Å få med alt pikk-pakk og 2 unger er ikke alltid like lett, spesielt ikke når man har ca. en halvtimes tur foran seg i tildels kupert terreng. Derfor er det utrolig godt å ha arbeidsvillige bikkjer som kan ta i et tak, Aron og Tavi trakk opp begge ungene, mat og klær for hele helgen.

Nå på onsdag skal jeg på den STORE gutte-turen med Kjetil og John til jakt-terrenget vårt i Setesdal. De har meldt strålende vær både på torsdag og fredag så vi gleder oss som små barn. Jeg vet hvor vanskelig rypejakt på denne årstiden er så målsetningen er å komme hjem med 1 feit, vinterrype. Klarer jeg det skal jeg være superfornøyd. Heldigvis har vi en bestand som tåler litt uttak på vinteren også...

Siden Tavi ennå ikke har vist tendenser til å få løpetid så tar jeg med henne og Indie. Indie skal jeg nok føre i VK til vinteren så hun trenger litt trening. Kjetil tar med Phønix og gamlebikkja Odin, mens det er planen at John skal komme opp med Yoko på fredag.

Ingen kommentarer:

Jegernytt