tirsdag 28. april 2009

Siste utsjekk...


Så var siste dagen kommet hvor jeg har alle valpene samlet hos meg. Får nesten klump i halsen når jeg tenker på det, har jo blitt så utrolig glad i disse små rakkerene. 3 hentes på onsdag og 3 på torsdag.

Idag har hele gjengen vært hos veterinær for helsesjekk og for vaksinering. Veterinæren har undersøkt bitt, hale (for haleknekk) og generell helse. Veterinæren var meget fornøyd. Skriftlig blir kullet beskrevet slik: "Det er i dag undersøkt et kull på 9 valper etter Octavia. Kullet er jevnt og fint. Det er 3 tisper og 6 hannhunder i kullet og ved undersøkelse viste kullet ingen kliniske tegn til sykdom eller medfødte defekter."

Etter vaksinering kjørte vi ut til Stokka for bursdagsfeiring hos mine foreldre. Der fikk de kose med både barn og voksne, samt prøvd seg litt på bilkjøring som gikk veldig fint. Disse valpene har blitt sosialisert utrolig mye med både barn, voksne og andre hunder i varierende alder. Spesielt mange barn har besøkt dem, kost med dem og hatt dem på fanget. Dette er litt greit siden jeg vet at mange småbarnsfamilier er blant mine valpekjøpere.

Etter bursdagsfeiringen kjørte vi hjem. Ungene la seg og Siri hadde et ærend. Det var bare meg og valpene i hagen med en nydelig solnedgang og herlig sommertemperatur. De er så aktive nå at jeg har store problemer med å vite hvor alle er. De løper over til naboene og er ikke redde for å utforske. Jeg må nok innrømme at nå har tiden kommet for dem, de skal til sine nye eiere. Trøsten er at alle kjøperene er veldig snille og hyggelige folk. Måtte de få det fint sammen i tiden som kommer...

Ingen kommentarer:

Jegernytt